Sunday, October 3, 2010

Vizita la atelier

Luca si-a deschis studio-ul aflat in cladirea West Marine in Toronto pe 2 octombrie 2010 pentru o vizionare a picturii inainte ca ea sa fie instalata la Brock University saptamana viitoare.


Intersectia Jarvis si Lakesore E.- unde se afla cladirea West Marine.

 


Am vazut primele stadii ale picturii monumentale a lui Bogdan Luca la sfarsitul lui august; i-am privit detaliile aproape zilnic, stiam locatia studioului, aranjamentul in interiorul, dar, ca de fiecare data in cazul creatiilor lui Luca, tot n-am fost pregatita pentru intalnirea cu tablourile lui.
Frumusetea plina de sobrietate, marimea acestui tablou si organizarea in spatiu  (o naratiune orchestrata cu grija ca si vibratia culorilor care onduleaza din panou in panou) m-au luat prin surprindere. 
Aranjate unul langa altul, sprijinite de perete, cele patru panouri formeaza un continuu.


A fost o experienta interesanta pentru mine sa aud gandurile celorlalti invitati, sa privesc detaliile picturii si sa dau din nou o tura prin studioul artistului.



Detaliu:  Sir Isaac Brock  (Panoul 2)

 

Detaliu: The Niagara Escarpment (Panel 1 - coltul din stanga sus)

       
Detaliu: Cap de cal  (Panoul 2)

 

Detalui: John Norton calare (Panoul 2)



                                           
Detaliu: Podul Skyway (Panoul 3)


Detaliu: Artar (Panoul 3)

                          
Detaliu : DeCew House,vedere de sus - patratul roz de deasupra (stanga)
(Panoul 3 )
                                               
  
Detaliu: William Henry Harrison si Fort Niagara.
(William Henry Harrison a devenit presedinte al Statelor Unite in 1841.)


Detaliu: Razboiul de la 1812 and re-actualizari (Panoul 5).



Schite din atelierul lui Luca




Paleta din studioul lui Luca


 

Bogdan Luca cu o reproducere a hartii de la 1880 de la care s-a inspirat in creatia Panoului 3.



Adrian, in varsta de un an si jumatate, pe care l-am cunoscut cu aceasta ocazie, a fost vizitatorul cel mai tanar la acest eveniment.

2 comments:

  1. Bună dimineața, Irina! ( la noi)
    Îmi plac mult portretele- par nefiresc de ” reale”.Impresionante!
    Sir Isaac Brock, John Norton călare, William Henry Harrison și Fort Niagara.
    Mi-am început ziua în expoziție.
    Mulțumesc mult!

    ReplyDelete
  2. Buna Gina ! Ma bucur sa te regasesc aici printre imagini, aproape de panza acestui tablou istoric oarecum aparte - prin tema, dimensiuni si - fireste, ca orice lucrare de arta, prin tratare.

    Fiecare din tablourile respective e mai mare ca inaltime ca mine, si de aceea cand privesti de aproape, cum ai sesizat, personajele au un element de realitate care e extrem de interesant in ceea ce e pana la urma o lucrare de arta moderna.

    Cineva mi-a spus cu multi ani in urma ca Luca are un talent deosebit ca portretist...si parca remarca aceasta, intr-un sir lung de comentarii despre arta lui, mi se pare de fiecare data valabila si imi amintesc de ea mereu.

    ReplyDelete

Frunze de artar - Jurnal din Toronto