Sunday, October 3, 2010

Ordinea panourilor


Luca duce pictura la Brock University unde va incepe instalarea ei saptamana viitoare. Voi scrie despre urmatoarii pasi in legatura cu aceasta pictura, pe masura ce aflu detaliile.


Iata secventa panourilor, asa cum a fost stabilita de Luca.

Imaginile din pictura converg spre vederea aeriana a ariei din jurul Brock University care astfel devin imaginea centrala a picturii. Grupurile din panourile 1 si 2 par sa fie anagaje intr-o confruntare cu grupul din panoul 4, o batalie pentru zona din panoul 3.



1- Englezii si Primele Popoare (First Nations) din istoria Canadei

.
2- Sir Isaac Brock si John Norton calare, Florence Egerter si membre ale "Allanburg Women's Institute".



                                       3- Vedere a zonei din jurul St. Catharines cu vedere a campusului Brock University  si o harta din 1880 map a asezarii unde e azi universitatea.


                 4- William Henry Harrison in  dreapta, Ft. Niagara peste rau (dreapta sus) si  Laura Secord in alergare peste pod.


                          5- Mai multe figuri - uniforme americane, engleze si native: o re-actualizare, asa cum este intreaga pictura.


4 comments:

  1. asta mi-a amintit de prima "lucrare" de genul acesta, văzută la Moscova cu mulţi ani în urmă, în muzeul Borodino. lucrarea din 1912 a lui Franz Roubaud bătălia de la Borodino

    ReplyDelete
  2. Ce interesant, Cella - nu stiam de aceasta pictura si nici de autorul ei - dar am gasit-o pe internet...e vorba de evenimente care au avut loc cam in acelasi timp - Septembrie 1812 si evenimentele la care se refera, in mod simbolic, elemente din tabloul lui Luca, au avut loc tot in 1812. Batalia de la Queenston Heights, care a fost castigata de fortele britanice a avut loc pe 13 octombrie 1812...batalie in care Sir Isaac Brock si-a pierdut viata.

    ReplyDelete
  3. eu ţi-am zis de ea fiind convinsă că Luca o cunoaşte. e remarcabilă. cînd am văzut-o eu era amplasată într-o rotondă şi o priveai de la o distanţă de cîţiva metri, impusă de un traseu fix pe un "trotuar" circular. de la baza tabloului şi pînă la tine era o butaforie care reproducea cîmpul de luptă. cu soldaţi, arme împrăştiate, focuri etc. . te simţeai, cumva, în mijlocul bătăliei. îmi amintesc perfect şi azi. efectul creat era puternic.
    îi doresc lui Luca mult succes şi-ţi închipui că aştept cu mare emoţie vernisajul. astfel de lucrări sunt impresionante.
    îmi place enorm cromatica lucrării lui şi, pînă acum, studiez cu atenţie amănuntele, încercînd să-mi imaginez ansamblul, care o să dea forţă lucrării.

    ReplyDelete
  4. Mersi Cella de precizare...acum chiar ca mi-ai starnit curizitatea...sper ca Luca o stie... e grozav cand mai afli cate ceva. Pictura monumentala a lui Luca in realitate da o senzatie foarte puternica...Panourile exterioare 1 si 5 au o paleta similara, 2 si 4 la fel, tonalitatile cromatice variaza de la exterior la interior...intr-o simetrie sobra dar si moderna, concomitent. Eu le-am vazut in atelier, rezemate de perete, am inteles ca vor fi instalate intr-un loc proaspat renovat, dar mai mult nu stiu...astept si eu cu foarte mare nerabdare detaliile...Cu drag, sper sa postez in curand!

    ReplyDelete

Frunze de artar - Jurnal din Toronto